Tuesday, October 4, 2011

=ayam makin kecik... harga makin besar...=

Assalamualaikum... salam sejahtera buat pembaca Si Gajus (SG)...

Td SG blik kerja singgah dekat kedai nasi kukus ayam rempah... nak isi perut la maklumlah 1 hari puasa (sibuk sgt kerja, x sempat nak mkn)... makan punye makan SG terpikir.. rasa macam lain jer... lain bukan sebab ape, sedap memang sedapla.. tapi memang lain... SG selalu layan nasi kukus kat kedai nih... (xde pic nak share kedai nih.. tapi gerenti memang sedap, tmpat pun rahsia :P) sebab tuh SG rasa lain... yang lainnya saiz ayam tuh...hehehe...

bukannya apa, ingat harga dia still sama or makin murah sebab saiz ayam semakin kecil tapi sebaliknya, harga dah naik...  mujur still lagi sedap.. kalo makin x sedap x tahu la... so, layan jela... selamat SG bawak duit lebih... kalau ngam-ngam macam mana la.. mesti kena buat kerja partime kat situ sebab x cukup duit nak bayar...hihi...

terpikir pulak pasal situasi sekarang.. banyak barang dah naik... bukan setakat ayam je... macam-macam la... kos sara hidup pun dah meningkat... so, pandai-pandai la berjimat... SG cuma harap, adalah berita gembira hari jumaat nih... Amin.. InsyaAllah..

1 comment:

mynameismy said...

tawu xpeeeee.... semua nak naik harga...-.-'