Posts

Showing posts from September, 2014

=Perihal B.O.C.O.R=

Image
Sekadar pendapat sendiri, yang baik dijadikan teladan, yang buruk dijadikan sempadan, yang tak betul jangan cuba untuk percaya...

******************************************************************** Tak abis abis kisah pasal bocor, arini timbul lagi... Calon UPSR perlu ulang semula kertas Matematik dan Bahasa Tamil... Alamak ada yang tak kena... Apa sudah jadi????
Sejujurnya, my fisrt impression when i heard about this is "awat yang teruk sgt smpai lagutu??? UPSR je kut, sungguh memalukan dan menyiksakan budak-budak ni.. kena repeat balik" 
Mujurlah tak ada seorang ahli keluarga aku atau anak buah  seorang calon UPSR.. Memang dengar bunyi "repeat"  atau kata Melayunya "ulang" tu satu kata yang mudah... Satu perkataan yang tak perlu didengungkan mengikut harakat yang pangjang. Tapi besar impaknya tak kiralah pada sesiapa pun, waima pada diri aku sendiri yang memang tak ada kaitan langsung dengan UPSR.. Kalau tak ada impak, masakan aku nak bersuara bagi pendapa…

=empat tambah empat=

Image
Alhamdulillah...  makin hari makin banyak perubahan...  dia dah mampu bertatih...  tutur katanya buat aku senyum sendiri...
 walaupun hanya dirinya saja yang faham.. Inilah namanya nikmat..  melihat dia membesar di depan mata..  syukur...
Arini aku nampak dua lagi bakal tumbuh.. 
satu atas dan satu bawah....
"say cheese"

= 5 bulan yang kesepian=

Alhamdulillah, setelah 5 bulan, kini hidup kembali.Walaupun masih mencari-cari apa yang tak kena Tapi syukur, masih diberi kesempatan untuk bersama Ya, 5 bulan memang lama Tanpa khabar berita Itu memang diakui
Biar apapun... Natijahnya, aku masih di sini Kendatipun tiada nukilan Walaupun jarang kedengaran Masih blogwalking seperti biasa
Oh sigajus Jangan menangis lagi Aku tetap ada Bersama sentiasa Dari hari pertama kau lahir Hingga titisan kata ini...

[yang ikhlas itu ada]