Wednesday, November 30, 2011

=WORDLESS WEDNESDAY # 9 : dahaga tak???=



=Today is the day=

Assalamualaikum.. salam sejahtera....

Tanggal 01.01.2011 menjadi detik bersejarah buat mereka.. Hati dua mempelai di satukan.. Itulah bukti cinta mereka... Sama cocok... Sama padan.... Yang kumbang cukup dengan kemachoan... Yang bunga cukup dengan keayuan... Dipadankan dengan persalinan cream dan merah.. dua mempelai itu cukup serasi.... Kaum kerabat yang datang tak putus-putus dengan ucapan Selamat Pengantin Baru.. Barakallah....

Hari berganti hari.. Detik demi detik... Rumah tangga yang di bina lebih bermakna... Cukup menggembirakan buat mereka apabila si isteri di sahkan mengandung... Itulah bukti kebahagiaan mereka... Tahniah....

Saban waktu, si ibu menanti dengan penuh sabar sambil membawa satu nyawa dalam kandungan kemana sahaja.. Menanti kelahiran zuriat sulung... Si ayah pula sentiasa memberi semangat kepada si ibu... Apa sahaja kemahuan ibu dituruti demi menjaga keselamatan anak dalam kandungan...

Sampai waktu, due yang sepatutnya si anak lahir ke bumi tetapi si anak masih lagi selesa dalam kandungan ibu... masih tiada tanda untuk membuka mata melihat dunia ciptaan Tuhan... Semua sudah menjadi ketentuannya...

Saat ini, masa telah tiba.. si ibu sedang bertarung nyawa di bilik bedah demi kelahiran seorang zuriat.. Moga selamat semuanya... Amin..

*Gud luck NURUL HUSNI

Tuesday, November 29, 2011

=kisah panggung wayang=

Assalamualaikum.. salam sejahtera....

Petang semalam, selepas menghantar seseorang ke tempat kerja (beliau kerja syif malam)  beliau ada mengajak aku untuk menonton wayang pagi ini...  Katanya kalau boleh waktu yang paling awal dan cerita yang best.. Aku hanya ok kan aje... tandanya aku setuju.... Esok beliau dengan aku bekerja syif malam sebab itu pilih waktu paling awal...

Tibanya hari ini, tepat jam 10 pagi, aku menuju ke panggung wayang yang dituju.... Ingat nak book... tapi tak boleh sebab dah penuh booking (internet booking).... Sampai sahaja di panggung wayang, kami gembira skit sebab orang pun tak penuh...Alhamdulillah.. masih awal lagi.. lagipun hari bekerja...

Di kaunter, kami serentak menyebut cerita yang ingin kami tonton.. Alhamdulillah dapat sit yang cantik jugak... tak depan sangat.... so dapatla enjoy cerita tersebut....

Cerita dah bermula... kami layan sampai habis sambil ditemani air coke berserta popcorn yang dibeli

Tup tup... dah abis.... baru part 1.... so ada sambungan tapi tak tahu bila akan keluar... cerita yang best tapi bagi aku x sebest sgt.. kadang-kadang ngantuk time tgh layan tapi aku tak tido.. so kira ok la....



itu jer perjalanan sebuah cerita di panggung wayang.... Aku cuma just nak bagi tahu aku dah tengok cerita twilight terbaru..hahahaha... sebab sebelum ni aku tak penah tengok pun mana-mana cerita twilight... (anda sila percaya!!!!)... sebab tu la nak kasi tahu kat anda...hihihihihi...


*jangan tanya aku siapa "beliau"... 

Monday, November 28, 2011

=Suara masing-masing hak masing-masing =

Assalamualaikum.. selamat malam buat anda semua... Terima kasih sebab masih lagi sudi singgah sini... Dah lama rasanya tak bersua...hihihih..  Hari ini, saat ini aku terpanggil untuk berbicara sesuatu...

Sebelum aku meneruskan apa yang perlu dititipkan, aku rasa masih tak terlambat untuk aku ucapkan Salam Maal Hijrah 1433... Salam Tahun Baru... Moga kedatangan tahun baru memberi lebih semangat dan kekuatan serta peluang untuk mencapai apa sahaja hajat atau keazaman yang ingin kita capai... InsyaAllah...

* * * * *

Setiap manusia memang ada hak untuk bersuara... ada hak untuk memberi pendapat masing-masing.... dan ada hak untuk menyuarakan sesuatu.. Tak kira apa sahaja.. penghargaan, kritikan atau ketidakpuasan hati... itu sudah menjadi hak dan tidak ada sesiapa pun boleh menghalang...

Tapi ada batasnya... Batas yang aku maksudkan adalah kalau ingin menyuarakan sesuatu jangan sampai membuat orang lain terasa... sampai ada yang bergaduh-gaduh.... itu yang tak mahu... Memang niat hati nak memperbetulkan keadaan.. tetapi kalau sampai bermasam muka... aku rasa memang tak patut la...  Kata-kata juga perlu dijaga.. Teliti dahulu apa pendapat yang ingin disuarakan.. yang paling penting, cermin diri dulu... lihat pada diri sama ada kita adalah orang yang terbaik untuk mengatakan sesuatu ketidakpuasan.. maksud aku, kita juga telah mengamalkan seperti yang dikata... Paling senang, berada pada situasi seseorang dahulu sebelum mengkritik apa yang dilakukannya... kerana mungkin kita tak tahu keadaan sebenar sebab sesuatu perkara terjadi... Sedikit sebanyak masing-masing akan faham.... 

Perkara penting juga, fikir dahulu pro dan kontra apa yang akan diperkatakan, apa jua pendapat atau kritikan yang ingin disampaikan... jangan hanya memandang pada seseorang... sebab tak mahu kerana nila setitik, rosak susu sebelanga... 

Pada yang dikritik, cuba sama-sama fikir apa yang dilontarkan seseorang... terima dengan hati terbuka... mungkin ada kelemahan yang tak nampak...

Sempena, Maal Hijrah ni, sama-sama kita berhijrah ke arah yang lebih baik... Memang kita dilahirkan tidak semuanya sempurna.. banyak kelemahan dalam diri... Sama-sama kita berdoa agar kita mampu memperbetulkan segala kelemahan... belajar dari pengalaman lepas... yang penting, fikir dahulu sebelum ingin melakukan sesuatu dan sebelum ingin menyuarakan apa sahaja.... Buang yang keruh, ambil yang jernih.... -peace, Selamat Beramal...