Thursday, September 22, 2011

=entri MALAM JUMAAT : apa gunanya akal??=

Assalamualaikum.. salam sejahtera.. selamat menempuh malam jumaat... moga-moga mendapat keberkatan dan dipertemukan dengan perkara dan pengalaman  yang indah-indah... :)

setiap manusia dikurniakan akal fikiran... akal untuk berfikir.. untuk membuat penilaian ke atas setiap perkara... akal jugak digunakan untuk membuat segala keputusan dalam hidup...

ada yang gunakan akal untuk memberi nasihat kepada orang lain... macam dalam gambar  kat bawah nih...
-
-
-

niat orang ni sangat baik.. dan aku begitu respek dengan hamba Allah ni yang tidak segan silu memberi nasihat pada sesiapa yang membaca apa yang ditulisnya... sudah sah-sah hamba Allah ni pun berakal kerana mampu mengingatkan org lain... kata-katanya jugak ada betulnya...

tetapi korang fikirlah mana silapnya bila sesuatu yang nak disampaikan diconteng pada dinding tandas... baguskah macam nih???

ermm.. semua ada akal.. tahu membezakan mana baik dan yang mana buruk....


gajus berkata: jangan sampai orang kata kita ni bodoh kerana perlakuan kita yang kadang kala menunjukkan diri kita seorang yang bodoh dan tidak berakal

1 comment:

Khairul Anam said...

Itulah dia mentaliti manusia modenisasi... Terpelajar tapi itulah realitinya ;) cantik layout... Nice header ;)