Wednesday, September 14, 2011

=Dont break my heart=

Assalamualaikum.. Selamat sejahtera pembaca sekalian....

anda sayang diri anda??? sayang keluarga anda??? sayang orang sekeliling anda???

ungkapan sayang memang senang...  aku sayang die, aku sayang mereka, aku sayang aku....muahhhhh... senang je kan...

tapi kadang kala kita tak sedar apa yang kita buat sebenarnya tak menunjukkan tanda sayang pun.... 

contohnya kita mang sibuk mencari rezeki, pernahkah kite terfikir keluarga di kampung??? telefon sekurang-kurangnya 1 kali sehari, tanyakan khabar mereka.. terutamanya ibu bapa jika masih ada...

contohnya lagi kita lapar, kita pun makan.. pernahkah kita fikir orang sekeliling yang hidup susah hanya untuk mendapatkan sesuap nasi...

contohnya lagi bila kita susah, sibuk kita cari orang nak mintak tolong... bila kita senang, pernahkah kita ingat pada orang yang pernah membantu kita, bila mereka susah, di mana kita waktu tu...

contohnya lagi.... anda fikirlah sendiri



orang kata (perokok okeyh).. merokok adalah lambang kemachoan seseorang... kalau tak merokok tak macho... 

wahai perokok, anda pun tau effect2 merokok kan?? atau anda buat-buat tak tahu??? dekat kotak rokok pun dah tulis kan.. siap dengan pic lagi... tak tau la kalau anda layan daun jer... 

wahai perokok, anda tau tak nyawa orang sekeliling anda lagi bahaya berbanding anda jika terhidu asap rokok yang anda hembus... yang anda kata macho tuh....

aku tak mau berdalih lagi.. :)  tujuan utama nak share video nih jer... sorry, entri ni bukan wordless wednesday semata-mata.... anda pun penah tengok kat tv... 



apa yang aku suka selain dari mesej yang disampaikan adalah kata-kata wanita tersebut kepada anaknya... DONT BREAK MY HEART....


gajus berkata : ingatan untuk diri aku jugak.. anda buat anda dapat

3 comments:

Iffah Afeefah said...

wahhhhhhhhhhhhhhh terbaikla papa

Sunah Sakura said...

saya sayang semua orang.... T___T

Suhaili Sarif said...

x sangka ada lelaki yg btul2 tulus nk ckp psl rokok..hmmm
bagusla :)