Tuesday, August 23, 2011

=AWAS, sayang nyawa tinggal-tinggalkan=


Assalamualaikum... selamat pagi korang...selamat bersahur dan seterusnya  selamat berpuasa...

kalo hilang barang boleh lagi nak cari kan.. kalo hilang akal orang panggil sakit mental... tapi pe jadi kalo hilang nyawa??? adeke org nak cari or ganti macam tuh jer?? nyawa mang takde ganti.. amat bernilai... lainlah kalo orang tuh dah nekad nak bunuh diri.. mang betul2 tak sayang la... then org ni kite gelar orang gile...

ingatlah, sekali nyawa melayang memang x boleh nak kembali balik kecuali dengan ketentuanNya...  biarlah nyawa kite berakhir dengan keadaan yang elok... bukan keadaan yang teruk... macam accident...

daripada pengalaman aku.. rata-rata kemalangan yang terjadi yang aku lihat berpunca dari pengambilan alkohol yang korang sendiri pun tau amat memabukkan.. terutama golongan muda mudi akibat pengambilan alkohol, then bawak moto or kete pastu  terlibat ngan kemalangan... yang paling seday hilang nyawa cam tuh jer... kalo stakat patah or luka boleh lagi nak rawat.. tapi kalo dah melibatkan nyawa, hanya Tuhan saje yang mampu nak tolong... 

so, kalo sayang nyawa, tinggal-tinggalkan... jangan amik terus... banyak keburukan pengambilan alkohol nih yang kadang-kadang si pengambil tak sedar terutama pada jangka masa panjang... 

~sedap kan nescafe ais kat atas nih.... lagi sedap dari alkohol.. percayalah....hehehe~


4 comments:

daim said...

like!! :D

Sunah Sakura said...

sangat beruntung kerja di persekitaran yang macam tu..leh amek iktibar dari semua benda yang berlaku kat sekeliling... tapi sepatutnya kat mana2 pun kita kena amek iktibar kan?

belia benci alkohol...erkkk!

nescafe tak sedap... teh ais sedap..

Iffah Afeefah said...

btol tu papa

aishh air kencing cetan jugak dkjrkan

Zul Fattah said...

terbaik... haha..