Monday, July 4, 2011

=biaselah, janji melayu!!!=

Assalamualaikum.. selamat petang sume.. hup sehat la yerk... lame x bersua kan... 

arinih jiwa aku bengang skit... agak stress jugak... sumenyer gara-gara kejadian dettol arituh.. abis uniform aku.. xleyh pakai dah... so aku perlukan uniform yg baru... nak ganti balik uniform tuh... kalo x x beruniform la aku time keje.. t kena tindakan tatatertib plak kan....

so, ader la sorg member nih bagi uniform die... uniform khas untuk jabatan aku... masalah nyer uniform die agak besar n aku perlu kecikkan uniform tuh skit... baru cun ngan badan aku.. kalu aku pakai sure menggelebeh... jadi aku decide untuk anta kat kedai jahit.. nak kecikkan skit....

senin lepas aku anta.. mula-mula janji 3 hari lagi dtg n amik uniform tuh... die kate kena bagi sikit mase coz uniform tuh susah untuk di owter... xpe aku fhm... lgpun x urgent aku gtau die. kang kalu aku suh cpat x cantik lak uniform tuh.. kang ade cacat cela t....

3 hari lepas tuh aku dtg... "err sorry dik, x siap lagi... tukang jahit demam la... esok confirm siap erk".. aku ngan selamba senyum jer... fhm... mybe die demam teruk smpai x tersentuh uniform tuh... xpe sok aku dtg lagi la tanya...

sebaliknya esoknyer aku x dtg sbab keje.. n aku bagi die mase 2 hari... lepas tuh aku dtg lagi... "err ala dik, blum lagi la... x sempat nak tengok baju adik tuh.. sorry2.. bagi mase esok erk... t dtg esok la..".. bile dengar gtu ghase sakit ati gak... x pe aku fhm n iyekan jer... 

aku bagi lagi mase n luse aku akan dtg lagi.. i mean today!!! today!!!... kul 2 td aku g lagi kedai die.. biaselah.. macam2 alasan die bagi... "err, smlm kami cuti la dik".. mlm ni InsyaAllah siap... dtg amik mlm ni"... aku mang da bengang... aku agak tinggi suare gak tanya die betul2.. die ckp sure mlm ni siap... 

memandangkan aku keje mlm sok jela aku singgah kedai tuh... mang aku bengang.. aku ghase macam dipermainkan jer... aku x mau marah2 kat tokey tuh sebab aku fhm die melayu.. cari makan gak kan... tapi x yahlah janji kalo dah x bleyh... korang tuh meniaga kang ade yg boikot susah... x tepati mase langsung... macam ni ka mau maju... 


4 comments:

sueanne said...

cari org lain je la...tak pn ms nk bayar nnt jgn byr penuh...bazir petrol berkali2 g kedai dia...

yad'z said...

hahaha... cuba janji india.. kompem tepat masa.. =P

Si GaJus!!! said...

sueanne... ghase nak je wat gtu...

Si GaJus!!! said...

yad'z~ next time suh bangla la jahit plak...haha