=30 km/j=

Assalamualaikum.. selamat pagi... hup korang sehat-sehat yer... thanks sudi singgah blog gajus aku nih... moga arinih memberi korang sume keceriaan... pada yang ada masalah jangan cepat mengalah n give up... tentu ade jalan penyelesaian.. mohonlah pada Tuhan kalo kita buntu... ni just nak ingatkan diri aku n korang jugak... Alhamdulillah aku dah berjaya harungi kerja malam aku untuk malam pertama.. ada lagi satu malam untuk aku harungi... saat nih mang aku ngntuk sangat... nak kate penat x la penat.. tapi aku ngntuk... sebelum aku lelapkan mata, aku gigihkan jugak diri aku untuk update gajus nih....

biasalah kalo g keje ngan moto, kalo x rempit x sah... x syok orang kata... actually ade 2 benda jer yang selalu buat aku merempit bila naik moto... fest time lambat g keje... yang ni boleh dikatakan slalu.. yang kedua time blik keje... maybe sebab excited nak balik umah kan setelah penat keje..hahah

as usual pas keje malam mang mengantuk... so aku cepat2 nak balik umah... mau lelapkan badan la weyh... pagi nih aku balik ngan member aku... tumpangkan die skali.. alang2 dekat ngan umah kan.. bile bawak moto,  aku bawak 100 km/j...  die suh aku slow kan skit.. takut katenyer.. aku ikut jer... biaselah da bawak org... tkut plak kalo jadi pape.. mate tetap ngntuk tapi still boleh celik lagi la..  

aku nampak signbord 30km/j... so aku bawaklah 30 jer... saje nak men2 kan die... tergelak la jugak kami atas moto kapcai aku tuh... die ckp slow sgt.. aku gtau, peraturan tetap peraturan, so kena ikut...hihi.. padahal ni baru fest time aku ikut kut.. sblm nih men balun jer...hahah..



papepun walau mana pun kita hidup, peraturan jalan raya jangan amik ringan.. x yah la nak merempit2 ke pe...kalo dah 30, 30 la.. bukan sesaje suh nek 30 kan.. mesti bersebab..  unless korang ade sebab yang kukuh yang membenarkan korang merempit... pikirla sendiri... kalo hilang bulu x pe. tapi kalo hilang nyawa sape yang susah?? mereka dan keluarga mereka jugak kan... 

same gak kalo nak wat pape projek pun.. nak mengorat sekali pun .. jangan gopoh gapah... kang lain plak yang jadi kan... orang pun x hingin.. betul tak... ni bukan hanya gurauan, tapi ingatan untuk kite sume... yang baik kite ikut, yang jahat kite wat x nampak... yang penting hidup kite selamat...


p/s : ikut hati mati, ikut rasa binasa.. tungganglah dengan cermat, ingatlah orang tersayang!! anda mampu mengubahnya...

Comments

Popular posts from this blog

=kesah GAJUS=

=GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA=

=The Road Not Taken [versi bahasa melayu]=