Monday, June 27, 2011

=semua orang perlu berubah=

Assalamualaikum... selamat petang... moga korang sentiase sehat hendaknyer.. tqvm sudi view... taceh2....

setiap orang maukan perubahan kan... kalo dulu x pandai bergaya n selekeh skang dah macho n tantekkk.. kalo dulu menganggurr tanam anggur skang dah jadi pekerja berkemahiran tinggi.. kalo dulu hidup susah skang boleh la simpan duit sikit.. dan papejelah.. biarlah perubahan tuh ke arah kebaikan n keuntungan diri.. bukan sebaliknya.. kang buruk pulak padahnye...

same gak la ngan diri sendiri... takkan nak duk takat tu jer kan... kalo sebelum nih jiwa kosong, hati tutup untuk wat baik, try la untuk ubah... walau banyak mana nasihat pun org kasi tapi kalo diri sendiri tak mo, tak jalan gak kan... aku pun bukan baik sangat... banyak kelemahan diri.. tapi dengan kelemahan n ketidaksempurnaan x semestinya kite x bleh jadi org hebatkan... yang penting belajar dari pengalaman n kesilapan lalu... kesilapan yang kite pernah wat dulu sedikit sebanyak mampu mematangkan kita dalam membuat keputusan.. hanya kite jer nak corak hidup kite, tingkah laku kite dan ape yang kite mau buat... xde org lain...

yang akan jadi kite tak tau kan... kite hanya mampu merancang sesuatu, Tuhan yang menentukan segalanya.. kalo niat baik, baik la kite dapat... tapi kalo niat jahat n terpesong...ermmmm.. same2 kite pikir... pilihan depan mata... kite yang tentukan.. okeyhh!!!

~kite bukannye baby, xau nak beza mana baik mane buruk an...  tp kite ade akal... guna akal sebaiknye~


sekadar perkongsian... untuk aku n korang sume.. pengalaman mematangkan usia... ikut hati mati ikut rasa binasa...