=kalo dapat kembali ke zaman ni kan best!!!=

Assalamualaikum... camat malam.. eh2... pagi dah upenyer... papelah.. hup korang sehat la yer... Alhamdulillah... time ni jugak  dapat aku update blog ni..

tetibe time nih aku mengelamun. sebenornye, dari pagi tadi.... bila aku tengok gambar nih, teringat memori aku time dulu2... actually pict ni aku ambil time balik kampung minggu lepas.. aku tak tau nape time balik kg arituh baru terpikir nak snap gambar berframe yang ade kat dinding umah kat kg tuh then nak share ngan korang.. sedangkan dah bertahun2 dah pun...



~amacam?? cute kan... comey giler gambo budak nih...hahaha~

actually tuh la gambo gua.. pict ni diambil time aku skolah tadika... kalo tak silap tahun 1994 (6 tahun)... dah berbelas2 tahun dah memori tuh.. bila pikir mang beshh kalo dapat pusing blik... blaja ABC... blaja berkawan... makan ramai2.. wah.. bestnyer.... tapi yang tak leh blah ade gak yang kencing dlm sluar kan... tapi bukan aku okeh....hihihi...

bile ingat balik, ade gak benda yang sentuh perasaan aku.... time tuh, aku tak tau nak gtau tadika jauh ke tak tapi, mak aku mang slalu anta aku... jarang2 la aku g jln kaki.. kalo jln kaki pun mang penat... so, mak akan anta aku g tadika.. nek basikal beb.. mak kayuh depan, aku bonceng blakang.. arwah ayah bukan tak mau anta aku.. tapi maklumlah, time tuh arwah ayah kerja jauh beb... nak tak nak mak yang kena anta aku.. time tuh, bukan aku pikir pun pasal mak aku kan.. bagi mak janji aku g tadika n blajar ape yang patut... time tuh jugak la satu kejadian berlaku dalam hidup aku... kaki aku masuk dalam rim basikal yang tengah dikayuh oleh mak.. adehhhhh!!! sakittt... mang teresak2 aku nangis... dekat sebulan jugak aku tak g tadika n time tuh jugak kaki aku tak mampu nk jalan.. so setiap aktiviti yang aku nak wat, mak akan dokong aku... kadang2 ayah aku... termasuklah nak g jamban.... rase sadis jugak... mujur kaki aku tak patah.. tapi mybe sebab manja kan..hahaha...

alangkah sangat beshh time skolah tadika... biaselah time tuh baru mula start nak kenal kawan2 baru.... bila tengok cikgu tadika pun, baik jer.... mang sangat berdedikasi... tak kurang jugak tukang masak die....

tapi tuh sume tinggal memori jer... memori yang menjadi sebahagian dari hidup aku... mungkin time tuh aku tak mampu nak fikir ape tuh hidup... maklumla fikiran pun tak matured lagi an.... nak wat tuh, nak wat nih men belasah jer kan.... janji ape yang nak dapat... walaupun sikit.. biasalah budak2...haha

papepun, memori tetap mengajar kita... stiap yang berlaku tentu ada hikmah nyer... 


p/s : best jugak dengar lagu 'memori', sape ntah yang nyanyi tuh...heheheh...









Comments

Popular posts from this blog

=kesah GAJUS=

=GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA=

=The Road Not Taken [versi bahasa melayu]=