Sunday, June 19, 2011

=ayah.... tinggal memori=

Assalamualaikum.. selamat malam korang sume...hup korang sehat2 je ye... thanks viewing blog aku... terharu nih... sob3.. Alhamdulillah.. dapat gak aku update... ghase dah bersawang dah blog nih..huhu.. as usual la.. busy ngan tugas n hal penting yg x dpt dielakkan... 

bile bace blog org kan, hati aku ghase tersentuh... seday... aku x tau nk ckp ape... sempena hari bapa nih.. banyak sangat kenangan kan... pahit manis sume ade.. sume yang jadi tuh tinggal memori yang mang x akan aku lupe... pemergian orang yang sangat aku sayang sangat2 memberi kesan dalam hidup aku... moga kau bahagia di sana Ayah... Aminn...

bila ingat balik saat kau masih ada, ayah banyak bersusah payah untuk aku n adik beradik yang lain... mang sampai bila2 pun aku x mampu nak balas pun... detik yang paling menyentuh hati bila kali pertama kau jatuh sakit... waktu tu aku jauh di ibu kota menyambung pengajian... aku terima panggilan menyatakan kau terlantar di hospital kerana mengalami stroke selepas pulang mencari rezeki.. sebagai pemandu kereta sewa.... kali pertama aku dengar, air mata terus gugur..  Ya Allah.. sedihnya hati... mang aku tak kuat pada waktu itu.. tambah2 lagi 1 minggu lagi aku akan menghadapi peperiksaan akhir...  Itulah ketentuan..aku dan keluarga redha... bila aku pulang ke tanah air, aku bertemu kau di hospital, bila aku lihat riak muka kau, aku menangis.. dengan erat aku memeluk kau... tapi satu suara pun tidak aku dengari kerana aku difahamkan kau tak mampu berkata-kata lagi... betapa pilunya hati di saat itu... aku hanya mampu berdoa, Ya Allah kuatkan hati, panjangkan umur ayah... aku tau, ayah tetap kuat untuk hadapi..

setelah sekian lama kau menderita, kini kau tiada lagi.. tiada lagi senyuman dapat aku lihat... tiada lagi gelagat kau yang dapat aku dengari.. yang ada hanya memori... aku ghase sangat terkilan sebab tidak mampu berada bersam kau di saat kau menghembuskan nafas terakhir... tak mampu menitipkan khalimah syahadah di telingamu... bila aku fikir, betapa teruknya diri aku.. tapi aku tetap redha.. itulah ketentuan yang telah di catatkan..

kalaulah ayah masih ada, aku nak kucup dahi dan pipi ayah sepuas-puasnya.. tak mau buat kau bersedih..  aku rindu sangat akan kau ayah.. rindu sesangat... Hanya Allah saja yang tahu perasaan aku ketika ini... Maafkan aku ayah kalau aku ntak mapu jadi anak yang baik buat kau.. kerana aku tau  aku taklah sempurna.. Maafkan aku...

ayah, moga kau bahagia di sana bersama orang-orang yang beriman.. amin... selamat hari bapa buat ayah....  Alfatihah...



5 comments:

cik pulau said...

moga dia tenang di sana..
jasa seorang ayah..
memang tak dapat kita nak balas.
biarlah doa yang mengiringi dia..

Al-fatihah..

aremieroul said...

tersentuh baca..kalau kita sayangkn dia, berdoalh untuk dia selalu ye..al-fatihah..

Si GaJus!!! said...

c.pulau n aremieroul... tq

adwafarahin said...

sedeynye..sabar la ye
semoga arwah ditempatkan dalam kalangan org yg beriman

alfatihah

Rozuan Ismail said...

Al-fatihah.sedih baca cerita ni