=terUsha KERETA MAYAT=

ermmm... sblm pulang dari keje nih, just nak share satu blog... ntah camne aku bleyh terklik... hehehe... bile aku usha, tengok mang banyak entri yang mnarik minat aku... tambah-tambah plak name blog pun dah menarik kan.... so, pagi yang bahgia nih aku just nak share ape yang aku tengok... korang pun bleh usha n kasi tengok jugak...



Secebis petikan dari salah satu entri...

"Sebenarnya, Perkahwinan ini adalah tanggungjawab,.., sama macam ugama, ianya adalah tanggungjawab.., iaitu apabila ugama telah SEMPURNA, Abu Bakar r.a, yang faham dengan hakikat ugama yang sempurna telah menangis kerana faham bahawa segala beban dan tanggungjawab yang selama ini di tanggung oleh para Nabi dan Rasul kini terpaksa di tanggung oleh ummat akhir zaman yang tiada Nabi lagi bersama..isk. isk…,

Ummat kena ambil tanggungjawab menjaga Ugama sampai hujung nyawa..., sampai jadi mayat!

Maka kerana itulah juga apabila perkahwinan telah SEMPURNA, suami yang faham dengan hakikat perkahwinan yang sempurna mungkin akan menangis kerana faham hakikat perkahwinan yang sempurna adalah : segala beban dan tanggungjawab yang selama ini di tanggung oleh Ayah perempuan dan wali perempuan, kini terpaksa di tanggung oleh suami seorang..."

Nak tengok the rest of this entry, KLIK sini ok... kalo nak tgk pasal blog, just klik kat kekunci ini ---->KERETA MAYAT


Comments

Jemari MonteL said…
nape tak rase pape??? erksss.....
Si GaJus!!! said…
c.tyee montel~ kena hayati tuh..heheh

miss flora~ entri die seram x? :p

Popular posts from this blog

=kesah GAJUS=

=GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA=

=The Road Not Taken [versi bahasa melayu]=