=BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !=


Dah lama x join segmen bro ben... arinih Alhamdulillah sempat gak aku belek blog die... baru blik dari menjalankan tugas...heheh... 

Korang nak join gak KLIK SINI ... sampai tgh mlm nih jer tau, menurut ben...



Ceritakan satu kenangan yang paling anda tidak dapat lupakan ketika bersama ibu anda .. Tak kira manis , sedih , pahit atau apa saja yang ingin anda kongsikan .. Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..
Tetibe hati aku sayu nak jawab soklan nih... tringat kat mak n ayah aku kat kg.. hrmm.. kalo nak cakap pengalaman memang banyak... aku nak bahasakan mak aku "mek" sebab nih istilah yang aku guna sejak aku kecil lagi.. tiada mama atau mami.. biasalah org kg kat klantan... skang nih x tau ade lagi ke tak...

peristiwa yang aku x leh lupa, salah satunyer time aku skolah tadika.. tetibe lak nak jatuh air mate bile ingat balik... mek akulah yang bersusah payah nak hantar aku g tadika... aku bonceng kat blakang, meklah yang kayuh basikal tuh.. trigat satu peristiwa yang mang aku xkan lupe smpai bile-bile sewaktu mek aku amik aku dari tadika, as usual la nek basikal.. waktu mek aku tgh kayuh tuh, aku nih memandai letak kaki kat lidi tuh... maklumlah nakal sikit time tuh.. tgh syok, kaki aku masuk kat lidi basikal tuh... waaaa... menangis teresak2 aku seraya mek aku trus benti.. nak tengok pe yg jadi... mang agak teruk la kaki aku... trus bawak g klinik... dekat seminggu gak la aku cuti... kaki x leh jalan... mang seday... tp pe yang lagi terharu, mek aku sanggup nak dokong aku yang dah besar time tuh bawak aku g mandi.. maklumlah time tuh, toilet umah aku kat luar... nak taknak kena la kuar kan... terharu la bile ingat balik.. :-(

tambah2 aku nih keluarga susah.. so, jerit perih mek aku hanya tuhan yang tau...  aku time tuh budak agi n blum baligh lagi pun.. so x berapa fhm la.. asyik nak men jer... pagi ke, tghri ke, mlm ke mek aku akan berusaha nak bagi aku adik beradik sesuap nasi... bayangkan 13 org sumenyer... 

skang nih aku masih lagi teringat kat mek n ayoh.. aku tekad nak balas blik budi mek yang melahirkan aku.. tak lupe gak wat ayoh aku yang amat aku sayangi yang sedang sakit... maaf kalian memang kadang-kadang pernah meninggikan suara kat kalian... sori sangat2... 


Antara ibu dan ayah , siapakah yang anda lebihkan ? hehehe...
Tak boleh nak lebihkan sesape, 2 dua kau sayang... sayang sangat2.. 


Apakah anda sanggup tinggalkan ibu atau ayah anda di rumah orang tua ?
Nauzubillah.. aku dah berazam, walau macam mana susah skalipun or bekeluarga, aku takkan sesekali wat lagu tuh.. pikir balik caamne diorg hidup susah nak jage aku 13 org adik bradik, macam tuh jugaklah aku kena jage diorg yang hanya berdua..


Pendapat anda mengenai anak anak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka ..
Erti kasih makna sayang ke lagu tuh??? tapi mang x dinafikan ade gak berlaku... mang agak kuang hajar.. kalo merebut nak jaga mereka time mereka hidup kan bagus!!! mintak la kami adik beradik dijauhkan... 

Comments

Sue Saari said…
syurga dibawah telapak kaki ibu..hargailah jasa mereka selagi hayat mereka masih ada... =D
Dda Ly said…
tanpa mka n ayah sapelah kite kat dunia ni kan?? selagi ade kudrat selagi tu kite kene jaga dorang..:)


meh ke rumah..
~kisah anak²~
keep in touch ye..♥♥♥

Popular posts from this blog

=kesah GAJUS=

=GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA=

=The Road Not Taken [versi bahasa melayu]=