Tuesday, February 1, 2011

=kesah GAJUS=

tetiba nk share skit pasal gajus nih.. sikit jer... x banyak pun.. x mau korang tertanya-tanya... ramai duk tanye aku awat letak name gajus... mang aku nih suke makan gajus ke, ade pokok gajus ke depan umah or mang perangai aku nih macam GAJUS????... perangai macam gajus??? ish cam pelik jer... macam mana la nak menilai gajus tuh... entah!!!!


Actually nama gajus asalnye asal tmpat tinggal aku KETEREH, kelantan... kalo ikut dialek kelantan ketereh tuh nama lain bagi gajus...hehehe.. ntah le... biase la zaman dulu-dulu... aku pn x tau macam mana asal gajus boleh jadi ketereh... so jgn tanya aku!!! =)

nilah pekan KETEREH kesayangan aku nih... simbol kemegahan GAJUS!!!

pasal gajus pulak....

name saintifik : Anacardium occidentale

gajus nih jugak boleh merawat penyakit macam diabetis, disentri dan radang mulut....


papepn aku tetap bangga ngan nama gajus tuh... tak mau durian, tak mau raambutan or apple ke ape.. aku 
tetap mau gajus!!!!


p/s: hrmmm dapat budu cap ketereh ni pun best jugak... cicah ngan ikan bakar.. mkn ngan petai or ulam with nasi... adoiii... menyengat weyh.... konpomm gua kasi tambah 2 pinggan...!!! :-p
dapat plak cicah ngan tempoyak ke pe kan...



*si gaJus!!!dengan muka bangganya*

No comments: