=antara my green dan "yoko-yoko"=

malam td, aku keje dengan begitu tenang bersama oshin!!!, cik tipah n hasni... dtg dah le lmbt... silap assignment plak.. ayyoyyo.... lawak... seyes lawak... aku igt kat tmpat biase.... upenyer tetiba tercampak kat "cool" punyer tmpat... tempat sesi maki hamun.. nilah dlm pikiran aku.... aku ingt aku srg jer silap... upenyer si benny!!! pn same... 

xpe... gajus tetap cool jer... x kesah r mn pn... papepn aku dah bersumpah  tuk wear my beloved ijau mlm td... nk kasi ade ong ma... upernyer mang ong.... tiada sesi maki hamun... tiada sesi bermasam muka... sume cooll jer... mcm assignment tmpat yg aku jage tuh... siap bleh menyanyi n bergelak ketawa... tp dengan profesional la...hahahaha.... 

yang penting patient happy bile kitorg ni happy... tp happy pn kena la bertmpat.. kena empathy jugak... takkan org tgh sakit kitorg pn nk bergelak ketawa... NO!!! kitorg phm... so, bg le emotional supprot... advice ag....

lagi best bile ade p.cik yang begitu mesra pelanggan duk puji2 aku.. bagus la nak keje ko nih.... sangat bagus... sungguh terharu dowh!!! trima kasih that's p.cik yang begitu memahami tugas aku n kwn2... "ko x tdo ke?" aku pun menjawab ngan berhemah "pakcik kalo kami tdo sape yg nk tcare org yg skit nih? dh mang tugas kami p.cik"... sangat baik itu p.cik... kan bagus kalo sume org ade ini mcm punyer sikap ma... tiap hari gua akan dtg g keje ngan muka senyum n bersemangat... bukan semata-mata untuk gaji yang gua dpt tapi untuk dengan niat tuk menolong n menyelamatkan nyawa org yg skit...

dalam hati yg riang tuh.. tetiba.... that's kind of p.cik asked "adik ade yoko-yoko x? skit pinggang la dik.... tilam tuh keras sangat"... dalam nada yang ingin tersenyum seraya menjawab... "p.cik yoko-yoko xde la"... ish2... seyes lawak.. fest time org mintak yoko-yoko... ade ke kat spital nih... aku pun x tau coz aku sdiri pn x penah jumpe dpn mata si yoko-yoko tuh.. seyes!!!!... sabo erk p.cik... thn r skit... nk wat camne.. ni bukan hotel... ade tilam empuk.... papepn p.cik tuh amat memahami... Tq lagi tuk p.cik itu... suke betul!!! Bravo for my green... i like~~

papepn ini mlm pe plak citer nyer... entah le... moga2 happy jugak... hope my ijau give me da smangat tuk mlm nih.... aku akan tetap wear da ijau lagi... lantak pi lah!!!!...


=ni ke yoko-yoko yang dimaksudkan oleh si pcik tuh??=


moral of wa punyer story untuk arini
*enjoy ngan setiap ape yang anda lakukan... be empathy... walau mcm mana keadaan skali pn kena sentiasa sabar.. ok???

Comments

Popular posts from this blog

=kesah GAJUS=

=GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA=

=The Road Not Taken [versi bahasa melayu]=